فرش 9 متری خاطره کاشان هدیه فرمانداری ساری به زوجهای جوان

همه ما می دانیم که فرش 9 متری خاطره کاشان و قالیچه در تمام دنیا تقاضای بیشتری دارد و اگر مردم بتوانند هزینه فرش و قالیچه را بپردازند، قطعا نوع دستبافت آن را خریداری خواهند کرد. اما چرا در این همه فرش دستباف چنین مخاطبی وجود دارد؟ فرش دستبافت چیست و چرا به آن فرش دستبافت می گویند؟

کاشان پایتخت فرش دستباف و فرش ماشینی است.

فرش ماشین پایتخت کاشان

ایران همواره یکی از بهترین کشورها در تولید و صادرات فرش بوده است. بنابراین اگر به سابقه شغلی شهرهای باستانی ایران نگاهی بیندازیم، بیشتر مردم قالیباف بودند. هنری که برخاسته از ذوق، استعداد و فرهنگ اصیل ایرانی است.

فرش

ناگفته نماند که حتی چندین سال پیش ماشین های قالی بافی در اکثر خانه های ایرانی دیده می شد و عمده فرش های دستباف مشهد، مازندران، یزد، تبریز، کاشان، آران و بدوگل بود، اما تولید فرش در این مناطق به تدریج. کاهش یافته. در حال حاضر مناطق کاشان، آران و بیدگل مرکز فرش دستباف و دستباف ایران است و شهرهای صنعتی بسیاری در این منطقه فعال هستند.

با پیدایش ماشین‌های قالی‌بافی، فرش ماشینی به تدریج مخاطبان زیادی پیدا کرد، زیرا زمان بافت فرش کوتاه‌تر و قیمت آن کمتر از فرش دستباف بود. بتدریج با پیشرفت علم و فناوری صنعت فرش و قالی بافی نیز توسعه یافته و هر روز دستگاه های قالی بافی مجهزتر و با کیفیت تر می شوند و به تناسب نیاز عموم مردم را برآورده می کنند.

همانطور که گفتیم فرش دستباف مخاطبان زیادی دارد به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان در شرکت فرش زوله نقش به دنبال تولید فرش ماشینی که شباهت بیشتری به فرش و قالیچه دستبافت دارد، بوده و اکنون شاهد تولید روزانه محصولات فرش دستباف هستیم. هزاران و میلیون ها متر فرش. ما فرش دستبافت و انواع فرش هستیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.