خرید و فروش لامپ رشته ای 60 وات در آمریکا ممنوع اعلام شد

وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرد که فروش لامپ رشته ای 60 وات سنتی را متوقف می کند و تا اوایل سال آینده به طور کامل به لامپ های کم مصرف روی می آورد، اقدامی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدت ها در اجرای آن ناکام بوده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شده دو قانون جدید برای لامپ ها که به عنوان لامپ های خدمات عمومی نیز شناخته می شود تصویب کرده است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کمک به مصرف کنندگان در صرفه جویی در هزینه قبض برق می شود.

قانون اول تعریف اصلاح شده ای را برای لامپ های خدمات عمومی ارائه می کند، در حالی که قانون دوم حداقل استاندارد 45 لومن در هر وات را برای لامپ هایی که با تعریف اصلاح شده مطابقت دارند اعمال می کند.

این قوانین بخشی از 100 اقدام کارآمدی انرژی است که دولت بایدن در سال جاری تکمیل می کند، که در مجموع هر سال 100 دلار برای خانواده ها صرفه جویی می کند.

لامپ رشته ای 60 وات

جزئیات قوانین جدید

قوانین تعیین شده توسط وزارت انرژی ایالات متحده، تولیدکنندگان را ملزم می کند لامپ های کم مصرف را بفروشند، و این امر باعث تسریع روند طولانی صنعت استفاده از لامپ های فلورسنت فشرده و LED می شود که 25 تا 50 برابر بیشتر از لامپ های رشته ای عمر می کنند.

قوانین جدید الزامات بهره وری انرژی را گسترش می دهد تا انواع بیشتری از لامپ ها را شامل شود و فروش لامپ هایی که کمتر از 45 لومن در هر وات تولید می کنند را ممنوع می کند، که معیاری برای میزان نور ساطع شده در واحد برق است.

طبق گفته گروه های صنعتی، در سال 2020، حدود 30 درصد از لامپ های فروخته شده در ایالات متحده، رشته ای یا هالوژن بودند.

قانون جدید ساخت یا واردات لامپ های رشته ای را از اول ژانویه 2023 ممنوع می کند.

صرفه جویی در هزینه و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.