ویژگی های منحصر به فرد نمد که تا به حال نشنیده اید

نمد به نوعی زیر انداز قدیمی که با پشم تولید می شود می گویند که به شیوه های سنتی معمولا تهیه می شود. و کاربرد زیادی دارد. نمدمالی در بیشتر شهرهای ایران انجام می شود و از آن لوازم و و سایل گوناگون و متعددی نیز به وجود می آید که شما نیز اگر از آن دسته از افراد می باشید که به نمد و محصولات تهیه شده با آن علاقه مندید می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و همچنین با آراد برندینگ همراه باشید تا اطلاعات مفیدتری را از آن به دست آوردید.

در گذشته افراد بسیاری اقدام به ساخت نمد سنتی می کردند و از آن به عنوان زیر انداز، فرش، لباس، کلاه و غیره نیز استفاده می کردند. این نمدها علاوه بر استفاده های زیبایی که دارند برای موارد درمانی نیز به کار می روند مانند درمان کمردرد و روماتیسم، دردهای مفاصل در اثر جراحی و غیره که باعث بهبودی سریع تر می شود. به دلیل اینکه نمدها در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند، قیمت نمد سنتی را نمی توان به طور مشخص شده اعلام کرد و بستگی به سایز و طرح به کار رفته در آن نمد دارد.

یکی از زیراندازهای ایرانی، نمد سنتی و در اصطلاح نمد سنتی شیشه ای  می باشد و برای افرادی که در دکورخانه خود سبک سنتی را می پسندند یک انتخاب ناب و بکری باشد. معیارهای انتخاب نمد شامل: ضخامت که از یک میل به بالا هست، سایز که از نیم متری شروع می شود، طرح، رنگهای که در فرآوری پشم استفاده شده، قابلیت شستشو، محل بافت و وزن می باشد.