ناگفته هایی از مافیای سم که 12 هزار هکتار باغ پسته اکبری را نابود کردند

پسته اکبری فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا منبع پروتئین و فیبر است و می‌توان آن را پوست کنده، بدون پوست، برشته یا نمک‌زده از فروشگاه‌های مختلف تهیه کرد. در اینجا به برخی از فواید پسته اشاره شده است:

پسته حاوی آنتی اکسیدان است

پسته سرشار از آنتی اکسیدان است، زیرا حاوی بالاترین محتوای لوتئین و زآگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت چشم بسیار مهم هستند، زیرا از چشم ها در برابر آسیب های ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند. : دژنراسیون ماکولا)، وضعیتی که در آن بینایی مختل می شود.

مرکزی ضعیف یا از بین رفته است و فراوان ترین آنتی اکسیدان های موجود در پسته پلی فنول ها و توکوفرول ها هستند که به پیشگیری از سرطان و بیماری قلبی کمک می کنند.

پسته اکبری

پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین است

پسته سرشار از پروتئین و همچنین کم کالری است، در حالی که خوردن آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد، معمولا حاوی کالری بالایی است که افراد را از خوردن آن باز می دارد، خوشبختانه پسته جزو آجیل هایی است که کمترین کالری را دارد.

یک اونس (28 گرم) پسته حاوی 156 کالری است، در مقایسه با 183 کالری در گردو و 193 کالری در گردو. وقتی صحبت از محتوای پروتئین به میان می آید، پسته پس از بادام در رتبه دوم قرار دارد و حدود 20 درصد وزن آن را پروتئین تشکیل می دهد.

پسته به کاهش وزن کمک می کند

پسته سرشار از فیبر و پروتئین است که هر دو باعث می شود احساس سیری کنید و در نتیجه تمایل کمتری به خوردن داشته باشید و ممکن است محتوای چربی پسته به طور کامل جذب نشود و بنابراین یکی از فواید پسته کاهش وزن و لاغری است.

پسته به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند

پسته ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به طرق مختلف کاهش دهد.علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان بالا، ممکن است کلسترول خون را کاهش داده و فشار خون را بهبود بخشد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.