مصرف روغن زیتون در رژیم سنتی مدیترانه ای

مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی نشان داد که رژیم غذایی سنتی مدیترانه ای با مرگ و میر به میزان قابل توجهی در اثر بیماری عروق کرونر مرتبط است.
 اگرچه جدا کردن عوامل غذایی فردی دشوار است، شواهد انباشته نشان می دهد که روغن زیتون، که به عنوان منبع اولیه چربی توسط جمعیت های مدیترانه ای استفاده می شود، ممکن است نقش کلیدی در فواید قلبی عروقی مشاهده شده داشته باشد.
روغن زیتون منبع با ارزشی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنولیک است و دارای نسبت متعادلی از اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع است.
مکانیسم های متعددی وجود دارد که روغن زیتون فرابکر بدون بو ممکن است بر توسعه تصلب شرایین تأثیر بگذارد.
روغن زیتون باعث کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL می شود و همچنین استرس اکسیداتیو ناشی از پلی فنول ها را کاهش می دهد که قادر به از بین بردن رادیکال های آزاد و محافظت از LDL در برابر اکسیداسیون هستند.
علاوه بر این، اجزای روغن زیتون ممکن است با مهار فعال شدن اندوتلیال درگیر در جذب مونوسیت در طی آتروژنز اولیه و تولید ماکروفاژهای سیتوکین های التهابی و آنزیم های تخریب کننده ماتریکس، با واکنش التهابی در ضایعه آترواسکلروتیک تداخل کند، بنابراین ثبات عروقی را بهبود می بخشد.
سایر مکانیسم های محافظت از عروق توسط اجزای روغن زیتون پخت و پز 1401 ناشی از اثرات ضد ترومبوتیک و ضد فشار خون است.
داده های موجود از نیاز به حفظ برخی سنت های غذایی مانند مصرف روغن زیتون برای مقابله با بار بیماری های قلبی عروقی حمایت می کند.
بنابراین ثبات عروقی را بهبود می بخشد. سایر مکانیسم های محافظت از عروق توسط اجزای روغن زیتون فدک 1 لیتری ناشی از اثرات ضد ترومبوتیک و ضد فشار خون است.
داده های موجود از نیاز به حفظ برخی سنت های غذایی مانند مصرف روغن زیتون برای مقابله با بار بیماری های قلبی عروقی حمایت می کند.
بنابراین ثبات عروقی را بهبود می بخشد و سایر مکانیسم های محافظت از عروق توسط اجزای روغن زیتون ناشی از اثرات ضد ترومبوتیک و ضد فشار خون است.
داده های موجود از نیاز به حفظ برخی سنت های غذایی مانند مصرف روغن زیتون فرابکر برای مقابله با بار بیماری های قلبی عروقی حمایت می کند.
  • منابع:
    1. Vasculoprotective potential of olive oil components
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از کابل رشد درختان را سریع تر کنید
    2. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!
    3. استفاده از تی بگ برای تهیه اسلایم
    4. قانون جذب سریع جدید رایگان