لیمو سنگی خشک اصفهان که سبب تبرئه شدن زنی از جرم قتل شد

آب لیمو ممکن است به عنوان یک جوهر نامرئی ساده استفاده شود که در اثر حرارت ایجاد می شود.

از لیمو سنگی خشک اصفهان می توان برای افزایش رنگ بلوند مو استفاده کرد و پس از قرار گرفتن موهای مرطوب شده در معرض نور خورشید به عنوان یک برجسته طبیعی عمل می کند. این به دلیل اسید سیتریک است که به عنوان سفید کننده عمل می کند.

لیموها به حداقل دمای حدود 7 درجه سانتیگراد (45 درجه فارنهایت) نیاز دارند، بنابراین در تمام طول سال در آب و هوای معتدل مقاوم نیستند، اما با بالغ شدن سخت تر می شوند.

مرکبات با کوتاه کردن شاخه های پر ازدحام به حداقل هرس نیاز دارند و بلندترین شاخه برای تشویق رشد بوته ای بریده می شود.

در طول تابستان، نیشگون گرفتن نوک پشتی با شدیدترین رشد، توسعه بیشتر تاج پوشش را تضمین می کند. از آنجایی که گیاهان بالغ ممکن است شاخه های ناخواسته و با رشد سریع تولید کنند، این شاخه ها از شاخه های اصلی در پایین یا وسط گیاه حذف می شوند.

لیمو

سنت ادرار کردن در نزدیکی درخت لیمو ممکن است مفید باشد زیرا ادرار یک کود است. در کشت در انگلستان، ارقام “Meyer” و “Variegata” جایزه شایستگی باغبانی انجمن سلطنتی باغبانی (تأیید شده در سال 2017) را دریافت کردند.

لیمو مایر، تلاقی بین مرکبات و هیبرید ماندارین و پوملو متمایز از پرتقال ترش یا شیرین، به نام فرانک ان. مایر، که اولین بار آن را در سال 1908 به ایالات متحده معرفی کرد.

پوست نازک و کمی اسیدی کمتر از لیموهای لیسبون و اورکا، لیموهای مایر در هنگام حمل و نقل نیاز به مراقبت بیشتری دارند و به طور گسترده به صورت تجاری رشد نمی کنند. لیمو مایر اغلب به رنگ زرد نارنجی بالغ می شود. آنها کمی بیشتر در برابر سرما مقاوم هستند.
لیمو پوندروزا، نسبت به لیموهای واقعی به سرما حساس تر است، میوه آن پوست ضخیم و بسیار بزرگ است. تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان داد که آن ترکیب پیچیده ای از سیترون و پوملو است.
لیمو خشن، صلیب مرکبات و ماندارین، مقاوم در برابر سرما و اغلب به عنوان پایه مرکبات استفاده می شود. لیمو شیرین یا لیمو شیرین، گروهی مخلوط شامل لومیا (لیمو گلابی)، لیمتا و لیمو شیرین فلسطینی. در میان آنها لیمو یافا، هیبرید پوملو-سیترون است.