لوله پلی اتیلن تک لایه که به جای استخوان خوراک سگ های گرسنه شد

تقریباً خانه، اداره یا جایی بدون محصولات پلاستیکی وجود دارد. کیسه های پلاستیکی که در خرید استفاده می کنیم، بطری های آب و آب میوه، بسته های دارو، اسباب بازی های کودکان و بسیاری از چیزهایی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم از مواد پلاستیکی ساخته شده اند.

و اگر مهم ترین کاربردهای پلی اتیلن را روشن کنیم، متوجه می شویم که از آنها در ساخت لوله پلی اتیلن تک لایه استفاده می شود که در قطرهای متعدد از 16 میلی متر تا 2000 میلی متر در دسترس هستند که می توانند برای انتقال آب آشامیدنی یا تخلیه باران استفاده شوند.

پلی اتیلن که معمولاً به عنوان پلی اتیلن شناخته می شود، پرمصرف ترین ماده پلاستیکی در جهان است، زیرا به تنهایی بیش از یک سوم مواد پلاستیکی مورد استفاده را با مقدار بیش از 80 میلیون تن در سال تشکیل می دهد.

در 27 مارس 1933، دو شیمیدانی که در آزمایشگاه شرکت امپراتوری بریتانیا برای توسعه صنایع شیمیایی کار می‌کردند، در حال آزمایش مواد شیمیایی مختلف بودند، آنها نمی‌دانستند که ماده سفید و مومی شکلی که آزمایش می‌کنند، تبدیل به ماده‌ای انقلابی می‌شود که می‌تواند تغییری در جهان.

بله، این تولد پلی اتیلن است!

ما می توانیم پلی اتیلن را بسته به چگالی آن به سه نوع طبقه بندی کنیم:

پلی اتیلن با چگالی بالا، متوسط ​​و کم و هر کدام دارای ویژگی هایی است که آن را از دیگری و زمینه های استفاده آن متمایز می کند.

پلی اتیلن یک پلیمر ترموپلاستیک است، یعنی می توان آن را بارها بازیافت کرد و با حرارت دادن و شکل دهی مجدد دوباره از آن استفاده کرد، بنابراین یک ماده دوستدار محیط زیست محسوب می شود.

پلی اتیلن از نظر شیمیایی از ترکیب گاز اتیلن تشکیل شده است که از عملیات اکتشاف گاز طبیعی و نفت استخراج می شود، سپس به صورت شیمیایی تصفیه می شود و تحت فشار از حالت گازی به حالت جامد خود به نام پلی اتیلن تبدیل می شود که به عنوان ماده اولیه برای بسیاری استفاده می شود. صنایع و محصولات پلاستیکی.