عسل گون سالار خمین علت تناسب اندام ایتالیایی ها

با توجه به خواص عسل گون سالار خمین مانند WA پایین و اسیدیته آب، گلوکز اکسیداز و پراکسید هیدروژن، عسل به رشد مخمر و باکتری کمک نمی کند.

تحقیقات بسیاری نشان داد که فعالیت ضد باکتریایی عسل حداقل غلظت بازدارنده است. بنابراین، عسل دارای حداقل غلظت لازم برای رشد کامل بازدارنده است.

در میان بسیاری از انواع عسل، عسل مانوکا دارای بالاترین سطح فعالیت غیر پراکسیدی است. نشان داده شده است که فعالیت ضد باکتریایی عسل بر روی بسیاری از پاتوژن ها و قارچ های باکتریایی موثر است.

فعالیت آپوپتوز سلول های سرطانی با گردش آپوپتوز ناکافی و تکثیر سلولی کنترل نشده مشخص می شوند.

مواد شیمیایی که برای درمان سرطان به کار می روند، القاء کننده آپوپتوز هستند.

عسل از طریق دپلاریزاسیون غشای میتوکندری، آپوپتوز را در بسیاری از انواع سلول های سرطانی ایجاد می کند.

جزء علاوه بر این، از طریق تعدیل بیان پروتئین های پرو و ​​ضد آپوپتوز در سرطان روده بزرگ، آپوپتوز می کند.

عسل بیان p53، کاسپاز 3 و پروتئین پروآپوپتوتیک Bax را القا می کند و همچنین بیان پروتئین ضد آپوپتوز Bcl2 را کاهش می دهد. عسل ROS تولید می کند که منجر به فعال شدن p53 و p53 می شود و به نوبه خود بیان پروتئین های پرو و ​​ضد آپوپتوز مانند Bcl-2 و Bax را تعدیل می کند.

تجویز خوراکی عسل بیان پروتئین پرو آپوپتوز Bax را افزایش می دهد و همچنین بیان پروتئین ضد آپوپتوز Bcl-2 را در بافت تومور موش های صحرایی ویستار کاهش می دهد.

تزریق داخل وریدی عسل مانوکا اثر آپوپتوز خود را بر روی خطوط سلول های سرطانی از طریق درگیری کاسپاز 9 اعمال می کند که به نوبه خود کاسپاز-3، پروتئین مجری را فعال می کند.

آپوپتوز توسط عسل مانوکا ساخته شد که همچنین در فعال شدن PARP، تکه تکه شدن DNA و از دست دادن بیان Bcl-2 نقش دارد.

خواص آپوپتوز عسل آن را به عنوان یک ماده طبیعی ممکن به عنوان یک عامل ضد سرطان تبدیل می کند، زیرا بسیاری از شیمی درمانی های مورد استفاده در حال حاضر عوامل القا کننده آپوپتوز هستند.