زیتون پرورده اصفهان عامل اصلی کچلی در ایران اعلام شد

زیتون پرورده اصفهان شاید باستانی ترین ترکیب گیاهی است که به دلیل خواص آن تولید می شود. منشا گیاهان زیتون به اساطیر یونانی باز می گردد. اولین شواهد کشت به 7000 سال پیش در حوضه مدیترانه برمی گردد.

3000 سال قبل از میلاد این گیاه قبلاً در کرت کشت و بهره برداری تجاری می شد. با توجه به تأثیر چشمگیر زیتون و فرآورده های آن در زندگی و تاریخ مردمان ساکن در حوزه مدیترانه، و همچنین مفاهیم نمادین، اهمیت اقتصادی و تأثیر آن بر غذا شناسی، قرن ها یا هزاره ها پیش کتاب هایی در مورد این گیاه نوشته شده است.

ارجاعاتی به زیتون در ادبیات یونان باستان یافت می شود، به عنوان مثال. اشعار هومر، و همچنین در روم نویسان باستان، به عنوان مثال. Pliny the Elder و Vitruvius که سعی کردند اطلاعات علمی در مورد این گیاه، کشت و کاربردهای آن گزارش کنند.

فصلی که اطلاعاتی در مورد منشاء گیاه زیتون ارائه می دهد توسط Polymerou-Kamilakis در کتاب روغن زیتون: شیمی و فناوری، ویرایش شده توسط Boskou تالیف شده است.

این شامل جزئیاتی در مورد تاریخچه و اسطوره های مربوط به منشا پرورش زیتون و همچنین استفاده های سنتی متعدد از محصولات به دست آمده از گیاه زیتون است.

روغن استخراج شده از میوه های زیتون در بسیاری از کاربردها، از جمله گرم کردن و روشن کردن با مشعل، و همچنین در لوازم آرایشی، پخش کردن روی بدن یا برای مراقبت از مو استفاده می شد.

معنای نمادین آن، روغن زیتون را به عنصری گرانبها برای تشریفات و مراسم عبادت تبدیل کرده است. روغن زیتون از هزاران سال پیش برای تغذیه انسان مورد استفاده قرار گرفته است، و تجارت گسترده ای از زمان امپراتوری روم توصیف شده است.

به عنوان مثال زمانی که منطقه اندلس در اسپانیا روغن زیتون تولید می کرد که به مناطق دیگر از جمله رم صادر می شد. دلیل احتمالی که روغن زیتون احتمالاً یکی از قدیمی ترین روغن های گیاهی مورد استفاده برای مصرف انسان است، سهولت نسبی استخراج روغن است.