راه های موثر برای نگهداری ماهی های آکواریومی

یک راه موثر برای نگهداری یک آکواریوم عاری از بیماری، قرنطینه کردن تمام موارد جدید است. اگرچه این ممکن است برای هر آکواریومی عملی نباشد اما برای کسانی که ماهی های ماهی زینتی با ارزشی مانند دیسکس، ماهی های کمیاب یا آکواریوم های اختصاصی کاشته شده که در آنها استفاده از دارو توصیه نمی شود، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

قرنطینه کردن ماهی جدید تا حد زیادی شانس ورود یک ارگانیسم لژ کفش بیماری را به آکواریوم شما کاهش می دهد و به شما این امکان را می دهد که در صورت لزوم بدون وارد کردن مواد شیمیایی به مخزن نمایش خود، ماهی های بیمار را با خیال راحت درمان کنید.

آکواریوم قرنطینه همچنین می تواند برای جداسازی قلدرها یا ماهی هایی که در حال چیده شدن هستند استفاده شود.

یک آکواریوم 20 گالن برای اکثر موقعیت ها کار می کند لباس منشی بیمارستان باید مانند هر آکواریوم دیگری فیلتر، گرم و نگهداری شود و قبل از استفاده برای خرید یا درمان جدید، باید به طور کامل با ماهی آزمایش چرخه شود.

برای ایجاد پوشش برای ماهی، آکواریوم را با گیاهان پلاستیکی یا سایر تزئینات غیر متخلخل که به راحتی استریل و/یا تمیز می شوند تزئین کنید.

از سنگ های متخلخل یا چوب های متخلخل استفاده نکنید زیرا می توانند داروها را جذب کنند. اتصالات پی وی سی با اندازه های مختلف یا بخش های لوله نیز می تواند به عنوان مخفیگاه استفاده شود.

از سنگریزه یا بستر استفاده نکنید، زیرا به انگل هایی گوشت شترمرغ مانند Ich مکانی برای تولید مثل می دهد. کربن و سایر مواد شیمیایی را از فیلتر خارج کنید، زیرا آنها داروها را جذب می کنند و اثربخشی آنها را کاهش می دهند.

یک هواکش علاوه بر فیلتر توصیه می شود، زیرا برخی داروها سطح اکسیژن آب را کاهش می دهند. می توان از نور استفاده کرد اما ضروری نیست زیرا محیط کم نور باعث آرامش ماهی شما می شود و همچنین شناخته شده است که برخی از ارگانیسم های بیماری زا را مهار می کند.

هر زمان که ماهی جدیدی خریداری می کنید، آنها را به مدت حداقل 30 روز در آکواریوم قرنطینه قرار دهید تا مطمئن شوید که بیمار نیستند.

بسیاری از علاقه‌مندان خریدهای جدید را به صورت پیشگیرانه در برابر انگل‌ها درمان می‌کنند، خواه روی ماهی‌هایشان مشاهده شود یا خیر.

  • منابع:
    1. Aquarium Ornamental Pet Fish Disease : Symptoms & Treatments
  • تبلیغات: 
    1. مسائل مهم در مورد سهام معدن طلا
    2. عسل در مهندسی بافت غضروف
    3. بررسی قیمت مینی فرز ایرانی
    4. ایجاد دلمه در سیب درختی