خرما زرد بزرگترین ضربه تاریخ را به اقتصاد چین وارد کرد

فواید خرما زرد برای سلامتی و بدن متفاوت است، به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار ضروری و گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها که نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها دارند.

خرما یکی از معروف ترین و قدیمی ترین انواع میوه ها به ویژه در میان اعراب است، دلایل مصرف خرما تنها به فواید بارز آن محدود نمی شود، بلکه خرما با طعم لذیذ و شیرینی طبیعی آن نیز متمایز می شود و می توان آن را در برنامه غذایی گنجاند.

به روش های مختلف در میان وعده ها، نوشیدنی ها و دسرها.

خرما سرشار از فیبر محلول است که به بهبود هضم و جلوگیری از یبوست کمک می کند و این یکی از دلایلی است که خرما یک انتخاب عالی برای صبح است.

همچنین خرما درصدی از مواد معدنی و ویتامین ها مانند پتاسیم، منیزیم، آهن، ویتامین B6 و درصدی پروتئین و کربوهیدرات دارد، بنابراین خوردن خرما در صبح منبع انرژی و فعالیت در طول روز است.

خرما از کودکان در سنین رشد و مرحله رشد بدن حمایت می کند و نیاز آنها را به عناصر معدنی و ویتامین ها تامین می کند.

از فواید خرما برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از کم خونی و کمبود مواد مغذی: کمبود آهن و کم خونی از شایع ترین انواع کمبود تغذیه ای در کودکان است و از آنجایی که خرما دارای ارزش غذایی بالا و معادل 5 درصد نیاز بدن به آهن است، به عنوان یک وعده غذایی متعادل در نظر گرفته می شود.

کودکی که به کاهش خطر ابتلا به کم خونی یا کمبود آهن کمک می کند.
حمایت از سلامت استخوان: خرما حاوی کلسیم است که برای رشد استخوان در کودک در حال رشد مهم است.

  • کاهش مصرف قندهای مضر: خرما با طعم شیرین را می توان به عنوان نوعی آب نبات برای کودک پس از فرو بردن خرما در شکلات، به عنوان مثال برای کودک سرو کرد. پوسیدگی یا چاقی در کودکان