حملات علیه انتخابات و مبارزات سیاسی

حملات علیه انتخابات و مبارزات سیاسی

مداخله در انتخابات عرصه نسبتا جدیدی در روابط سایت پلیس فتا بین الملل است. این تا حدی به این دلیل است که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها دارای جعبه ابزار فن آوری لازم برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات در خارج از کشور هستند  و می دانند چگونه به طور مؤثر از آنها استفاده کنند.

اما برخلاف روسیه که در بسیاری از کشورها از جمله ایالات سرویس آرکوپال ایرانی متحده و دموکراسی‌های اروپایی مداخله انتخاباتی کرده است، تلاش‌های ایران برای مداخله در انتخابات کمتر شناخته شده است.

ایران حملاتی را به سیستم های انتخاباتی در ایالات متحده انجام داده است، اگرچه در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انجام این کار در جاهای دیگر وجود ندارد.

این لزوما به این معنا نیست که بازیگران مرتبط با ایران هرگز برای انجام این کار تلاش نکرده اند و همچنین به این معنا نیست که ایران هرگز در عملیات سایبری با روسیه همکاری لیف بافتنی جدید نکرده است، زیرا این دو در گذشته به دنبال اهداف مشابهی شناخته شده بودند.

ایران به هیچ وجه یک بازیگر سایبری ضعیف یا کم ظرفیت نیست. در حالی که سابقه مداخله در انتخابات ممکن است به اندازه روسیه گسترده نباشد، خطری بالقوه کمتر نیست و باید مطابق با آن برخورد شود.

آخرین تلاش مهندسی انتخابات ایران در با 100میلیون چیکار کنم جریان انتخابات 2020 آمریکا رخ داد. رأی دهندگان در چندین ایالت، از جمله آلاسکا و فلوریدا، ایمیل هایی دریافت کردند که ظاهراً از طرف گروه افراطی راست افراطی آمریکایی «پسرهای مغرور» بود که در آن به هرکسی که به رئیس جمهور ترامپ رای نداده بود، تهدید کرد: «ما به دنبال شما خواهیم آمد».

این ایمیل ها حتی حاوی اطلاعات شخصی از جمله آدرس خانه برخی از گیرندگان بود که نشان می داد فرستندگان اطلاعات ثبت نام رای دهندگان آمریکایی را به دست آورده اند.

اما تحلیلگران دولت ایالات متحده توانستند وابستگی واقعی هکرها را از طریق اشتباهاتی که در ویدئویی که ظاهراً توسط Proud Boys برای لاف زدن درباره کمپین فیشینگ منتشر شده بود، تعیین کنند. این هک به راحتی منشأ ایرانی بود و وابستگی Proud Boys یک پرچم دروغین اعلام شد.

  • منابع:
    1. Iran’s cyber future
  • تبلیغات: 
    1. دختر جوانی که توانست با استفاده از اطلاعات خود ثروتمند شود
    2. این ترفندها رو برای رسیدن به ثروت آفرینی بکار بگیرید
    3. مصرف پنیر در سن بلوغ ممنوع شد!!
    4. ریزش 60 درصدی قیمت کاشی در بازار تهران