با گوجه گلخانه ای در مشهد حیاط خود را تزیین نمایید

در گلخانه ها در هر فصلی می توانید به گوجه گلخانه ای در مشهد دسترسی داشته باشید و گوجه فرنگی تازه میل نمایید.

گوجه‌فرنگی‌ها می‌توانند گیاهانی خوش‌خوش باشند، اما با کمی تمرین، هر کسی باید بتواند منابع خود را از این خوراکی‌های لذت‌بخش در تمام طول سال تولید کند.

به منظور رشد بهترین گوجه فرنگی ممکن، مهم است که به گیاهان خود شروعی سالم بدهید.

با خرید بذرهایی که مخصوصاً برای استفاده در گلخانه ساخته شده اند (که به راحتی در کاتالوگ بذر موجود است) شروع کنید که به شما در جلوگیری از برخی مشکلات رایج گلخانه ای کمک می کند. بذرها را در شرایط گرم، ترجیحاً در زیر نورهای رشد و روی تشک های گرما شروع کنید و اجازه دهید تا چند هفته قبل از کاشت رشد کنند.

در نهایت، شما می خواهید که گیاهان در ظروف بسیار بزرگ (حداقل اندازه ده گالن) قرار بگیرند تا فضای کافی برای رشد داشته باشند. مطمئن شوید که هر ظرفی که استفاده می کنید با محلول سفید کننده ملایم ضدعفونی شده باشد تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

همچنین به جای خاک سال گذشته از خاک تازه استفاده کنید که احتمالاً باعث انتقال بیماری به گیاهان شما می شود. یکی از مشکلات رایج گوجه فرنگی گلخانه ای Blossom End-Rot است، وضعیتی که ناشی از کمبود کلسیم است.

برای جبران این موضوع، حتما یک منبع کلسیم اضافی مانند پودر استخوان به خاک خود اضافه کنید.

گوجه فرنگی را فقط باید در گلخانه ای قرار داد که از قبل سالم است.

اگر متوجه هر گونه مشکل از قبل با بیماری یا آفات شدید، قبل از قرار دادن گیاهان گوجه فرنگی در معرض آنها، این مشکلات را درمان کنید. گوجه فرنگی مستعد ابتلا به حشرات مانند مگس سفید است که در نهایت می تواند به ضرر آنها منجر شود.

می توانید با کاشت همزمان گیاهانی مانند ریحان و اسطوخودوس در گلخانه که به جلوگیری از این آفات کمک می کند، این مشکلات را به حداقل برسانید.

مطمئن شوید که گیاهان گوجه فرنگی شما در مکانی آفتابی قرار می گیرند که در هوای سرد نزدیک منبع گرما باشد.

نورپردازی

اغلب اوقات دلیل عدم رشد گوجه فرنگی در زمستان این است که نور طبیعی کافی ندارند. به همین دلیل، تقریباً همیشه روشنایی تکمیلی در طول ماه های زمستان مورد نیاز است.

برای گوجه فرنگی باید از چراغ های سدیم پرفشار استفاده کرد زیرا گلدهی و میوه دهی را تشویق می کند.

برای بهترین نتیجه با گوجه فرنگی، باید از چراغ ها تا 16-18 ساعت در روز استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که از چراغی استفاده کنید که وات مناسب برای منطقه ای که می خواهید از آن استفاده کنید.