با خمیر دندان کرست ضد پوسیدگی از سرطان معده جلوگیری کنید

فلوراید که اغلب در خمیر دندان کرست ضد پوسیدگی وجود دارد، اما نه تنها چیست بلکه دقیقا، کجا می توانید آن را پیدا کنید؟

فلوراید چیست و در کجا می توان آن را یافت؟

یک ماده شیمیایی از گروه هالوژن ها است و این ماده که به کلسیم و فسفات (به شکل کریستال) مرتبط است، معدنی است و به طور طبیعی در دندان ها و استخوان های ما وجود دارد، همچنین در سنگ ها، در هوا، در خاک، در گیاهان و در بدن حیوانات یافت می شود.

سپس، مشتقات مبتنی بر فلوئور بخشی از ترکیب برخی از محصولات بهداشتی دهان مانند خمیر دندان یا دهان شویه هستند، اما، می توانید فلوراید را در جای دیگری نیز پیدا کنید.

به عنوان مثال: در فرمولاسیون آفت کش ها، بسته بندی مواد غذایی، به عنوان یک عامل تمیز کننده، عامل ضد آب، در تصویربرداری پزشکی (پت اسکن)، و برای ساخت پوشش برای تفلون، آلومینیوم و ظروف آشپزخانه استیل.

در نهایت، از غذا صرفه جویی نمی شود زیرا آب بطری شده، مانند آب لوله کشی، حاوی مشتقات فلوراید است، همچنین صدف، ماهی، چای، نمک خوراکی، مارچوبه، پیاز، کلم، اسفناج، هویج.

خمیر دندان کرست ضد پوسیدگی

همانطور که متوجه شده اید، ما بسیار در معرض فلوراید هستیم و با دانستن آن مصرف می کنیم یا نه!

اما، باید مراقب جذب آن توسط بدن باشید و در واقع، اگر به دلیل اثربخشی آن در زمینه دهان قدردانی شود، بدون خطر نیست و شاید تهدیدی برای سلامت انسان باشد.

فواید فلوراید

اول از همه، شناخته شده است و برای بهبود سلامت دندان استفاده می شود و با تثبیت در مینای دندان، آنها را در برابر حملات باکتری های پلاک دندانی مقاوم می کند. بنابراین از ایجاد حفره جلوگیری می کند.

همچنین، به استحکام اسکلت ما کمک می کند و می تواند به آسیب جزئی رباط کمک کند.